Nu mi-e teamă să lupt ca să fiu văzut.
Masca nu-i pentru tine, ci pentru a-i proteja pe cei apropiați ție. (Christian Bale)

15.06.2012

Adevărul...Prostia...Igno-Indiferenţa...Relativizarea...




Geniul şi Frumuseţea: Petre Ţuţea

 “Am suferit 13 ani în temniţă pentru un popor de idioţi!” 

 
“La români prostia e o infracţiune, căci vorba-ceea. «Poţi umbla două ore în galop prin Bucureşti şi să nu dai de un prost.»”

"Laurenţiu Ulici îi considera pe români o combinaţie nefericită de Mitică şi Hyperion. Petre Ţuţea era o combinaţie de Mitică şi Hyperion fericită. Frivolitatea îl făcea disponibil pentru aventuri ale gândirii pe care spiritele grave le evită, din teama căderii în ridicol. Eliberată de obligaţia de a argumenta fiecare afirmaţie, de-a o integra într-un sistem, de-a o situa într-o tradiţie etc., inteligenţa lui ajungea repede foarte departe. O foaie de hârtie ridicată de vânt în văzduh zboară uneori mai spectaculos decât un avion sofisticat." Alex.Ştefănescu


"Ca un poet, filosoful se “contrazice” la tot pasul, instalându-se de fiecare dată, cu fervoare, în prezent"


"Nu-mi pot face autobiografia, fiindcă nu mă interesează trecutul meu, pe care îl detest! N-am nimic comun cu mine în trecut. Ştiţi când începe viaţa mea? Acum, când vorbesc cu dumneavoastră...”

"Aceasta nu este numai reacţia unui om care refuză să-şi aducă aminte de ceva dezagreabil, ci o atitudine de intelectual modern, adept al improvizaţiei şi fragmentarismului. Ca şi colegii lui de generaţie, formaţi aproape toţi la şcoala lui Nae Ionescu, Petre Ţuţea sacrifică sistemul în favoarea autenticităţii, opera în favoarea vieţii. Dintre toţi, el este cel mai consecvent “trăirist”, întrucât, în mai mare măsură decât însuşi maestrul lui, şi-a asumat “nerealizarea” ca autor."
 Alex. Ştefănescu

 

21 de comentarii:

  1. Nu-i aşa că-i adorabil?!
    :)
    Şi eu l-am iubit şi încă-l iubesc pe Ţuţea. Dar nu-l iau cu totul în serios. Am rezervele mele.
    :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :)
      Bineînţeles...rămâne însă originalitatea, un spirit atât de viu şi autentic...demn de a fi celebrat în forurile noastre interioare, cu tot ceea ce a vrut să arate! O comoară de bucurie!

      Ștergere
  2. Imi plac frazele alese..Pentru cine are ochi sa citeasca, si minte sa rationeze, sunt foarte potrivite..Imi displace insa, ca prietenul meu alege sa dea satisfactie altora, nepunandu si pecetea atat de cunoscuta si personala..Dar tot e o reactie..kisses..

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Draga mea...în viaţa asta "satisfacţia altora" se traduce precum o lovitură de bumerang, cu: o discreditare interioară profundă...
      Inima are legile ei, temperatura ei.
      Tu o intuieşti pentru că eşti un om spacial..

      Ștergere
  3. Joker, ca sa incheiem disputa.

    Da, poate exagerez cu aceasta impunere.
    Da, poate asa cum a remarcat corect Blue, acolo unde "nu vine de la sine", nu e "din interior", oamenii incearca sa foloseasca regulile sau coercitia.

    Doar ca in acest PROCES, eu asa il denumesc, "proces", eu imi dau seama mai bine de mine insami, de cine sunt, cum sunt, cum actionez, Vlad, de el insusi, si amandoi, de relatia noastra.

    Este un proces, in derulare.

    Cat despre tine :
    1. Ai avut pretentia ca INTELEGI realitatea interioara a unor oameni de care habar nu ai. Pentru ca nu s-au asezat pe calapodul tau, ai inceput sa arunci cu mizerii, jigniri si insulte in ei. Am incercat sa iti explic frumos, uman, demn ca ESTE IMPOSIBIL sa intelegi UNIVERSUL UNUI ALT OM in totalitatea lui si ca nu poti sa aberezi, sa arunci cu pareri si sa te erijezi in CUNOSCATOR ABSOLUT AL FEELINGULUI UMAN.

    2. Am vrut sa te fac sa intelegi ca daca tu arati spre altii, si eu pot arata spre tine, ca nu e nimeni mai cu mot intre noi toti, cei care discutam. Toti avem hibe si probleme.

    3. Cat despre atitudinea ta, aia cu "eu iubesc toate femeile", Marginene, mama, nu e chiar asa.
    Uite, tu spui despre Andrei, Ics ca "au amante" sau despre oamenii pe model mioritic ca au amante. I-ai jignit pe cei doi (de fapt te-ai facut singur de kk).
    Relativ la "mioritic", sa presupunem ca el ar avea amanta/amante. Tu spui despre el ca mioriticul nu poate/nu stie sa iubeasca amanta si sotia. Apai, stii tu ce e in sufletul omului?
    b) Dragul meu, faci acelasi lucru. Ai mai multe "prietene", deci esti fix pe model mioritic. Esti un mioritic intre mioritici, ba chiar esti motzul lor! In ce sens? Pai in vreme ce despre mioritic spui "mioriticul nu stie sa iubeasca, el doar sexeaza amanta/nevasta", eu LE IUBESC. Deci ala nu stie, tu stii!
    Ca si cum esti Dumnezeul iubirii pe pamant, si ala e un grobian abrutizat, dar tu, vezi Doamne, esti papa de la Roma al simtirii umane!
    Pai ce face ala, faci si tu! Doar ca ii dai un aer sofisticarest-intelectual-feelingual-bovarian de "iubire".
    Gen "ala nu iubeste, doar are amante si sotii, eu nu am amanta si sotie, eu am mai multe femei, si le iubesc pe toate".

    Pai, dracilor, nu te vezi? Nu vezi ca existi exact la fel?

    4. Cat despre "curva", sigur, curva e o "ghena", dupa cum i-ai spus; tu, ca dai cu bascula in mai multe femei, esti "printul din Bell Air". Nu esti si tu o ghena, bre?
    Nu, ca tu le iubeste! Le iubeste pe toate!
    Numai tu stie sa iubeste!
    Clar-clar-clar!
    Crystal clear.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Tu vorbeşti DE MINE că am "AVUT PRETENŢIA"în condiţiile în care nu mă cunoşti şi te foloseşti de tot ce ţi-am spus eu: în cursul evenimentelor succedate dpdv al întâlnirii fiinţei mele cu persoane dragi...prea dragi!?
      :)))
      Ofticoasă mică şi corectă! Îndreptar social de inimi strâmbe, eu... Eu am altă construcţie.
      Aşadar într o "n" concluzie(ÎN VAN)toată partea frumoasă fiind în fapt un vârf de iceberg ce pe tine te-a scos din MINŢI!.....
      De ce??
      Este lesne de înţeles..

      Ștergere
    2. Să mă faci Tu să înţeleg?
      :))))
      Trebuie să treci prin grădiniţa dragostei, prin creşa dezinteresatului, prin colegiul aerisirii minţii, prin facultatea dragostei şi?!...-ţi mai trebuie şi un Masterat al Lucrurilor fireşti!!(despuricate)
      :))))
      Şi eu le-am reluat pe astea... dar mi-am CĂUTAT profesori şi educatori, pe lângă tine...

      Iar vii tu cu psihologia inversă, iar??
      Ei au JIGNIT...ŞI MINIMALIZAT DIN FRUSTRARE....Simplu!
      Şi pentru că familia asta ţi-e foarte cunoscută ai zis:Opaa!! Aici sunt activă şi eu!
      :))

      Tu să "arăţi"spre mine??
      Tu doar te DEVOALEZI PE TINE. Mă rog, cei care au chei de traducere o pot face.

      Draga mea eu nu mă "erijez"eu deja SUNT. Te oftici? :)

      Limba diferită pe care "o vezi" şi de care te foloseşti se datorează ustensilelor limitate cu care lucrezi în dreptul "UNIVERSUL UNUI ALT OM" al: Feelingului.
      Şi asta iar, spune tot!

      N-am văzut şi n-am auzit în viaţa mea un dicţionar mai diferit şi strâmb pentru termenul de "PRIETEN" aşa că Că! Iarăşi se explică:Totul! :)
      Ce zici? E mişto Cooperativa asta sub semnătura ta? Răspuns-a în zadar?
      :)))))

      Eu Ghenă? Mă rog, nu ştii semnificaţia termenului. Plus că e de genul feminin, iar în real asta nu se declină
      socialmente. Ghena fabrică, transformă şi modelează:
      GHENA! Dar...ăsta e un fenomen dureros nu numai pentru tine...
      Şi tu ce faci???
      Îi iei apărararea! Cu argumente CANCI! :))
      Declarând că....căă... nu sunt deloc diferit în motzul meu.

      Ștergere
    3. Omule, s-a ajuns prea departe.
      Nu pot sa spun ce stiu si ce nu stiu despre tine, nici pe bloguri, nici pe mail.

      Insa ce am aflat despre tine nu te pune deloc intr-o lumina favorabila.
      Da, eu sunt o ofticoasa mica, ce nu stie sa iubeasca la amplitudinea celui care esti tu.

      Da, ce scriu eu releva lucruri despre mine, ce scrii tu releva lucruri despre tine.
      Si, culmea, amandoi ne dam seama despre asta! Dupa cum si toti cei care citesc.

      M-a scos pe mine din minti?:)
      Da, eu ma oftic perpetuu ca nu stiu/nu pot etc sa iubesc (nu ma duce capul, nu ma duce inima), si mai vin si iau lectii de pe aici.

      Nu, eu nu te pot face sa intelegi. S-a vazut. Poate altii.

      Da, da, ei au jignit si minimalizat din frustrare. Stim, stim.

      Pai arat spre tine cum aratasi si tu spre A, I, C.

      Ooook, ESTI deja. Ce ESTI? Da, am spus si mai sus, ma oftic. Mi-e ciuda.

      Pai de genul feminin e, da. Eu n-am spus ca-i masculin sau neutru.

      Ștergere
    4. Ce naibilea ai putea să spui decât ce ţi am zis eu!
      E?
      Vezi?
      Sau poate eu nu sunt om sau joka-bro?
      :))))
      Ietete -tete!!! Cum adevărul iese la lumina , nu însă la lumina oricui!

      Ștergere
    5. Zici:
      "ce scriu eu releva lucruri despre mine, ce scrii tu releva lucruri despre tine.
      Si, culmea, amandoi ne dam seama despre asta! Dupa cum si toti cei care citesc."
      ? Hm..interesantă idee. Uite la asta te pricepi.
      Dar una e să scormoneşti alta e să înţelegi..
      Sau să iubeşti(respecţi)

      Eu le zic la astea "ale tale" presupuneri la graniţa prostiei cu neştiinţa, dar, nimeni nu-şi va bate capul să facă presupuneri despre simţirea intimă a mea...
      Cei care trec pe aici..şi-au făcut idee şi nu cred că ar avea nevoie de mai mult...decât dacă poate prezinţi tu ceva ce DE CARE HABAR NU AI! În condiţiile în care nici nu te-ar privi şi nici nu cunoşti dedesubturile ori resorturile interioare.
      Dar, continui să arăţi cu degetul de "parcă" ai fi o
      educatoare din oficiu care se bagă că nu-i place cum fierbe oala...Al to ra!

      Arăţi tu spre mine "cum au arătat" ăia?
      Păi Ăia AU INIŢIAT sau eşti amnezică?
      Sau ai făcut o profesie din "o-misiune"?
      :)
      Eu doar am postat! Şi am avut reacţia tradusă în :
      RĂSPUNSUL CURVELOR!
      ..simple things cum ar zice guianul italian.

      Ștergere
    6. Deci eu presupun "la granita prostiei cu nestiinta".

      Da' tu cand presupusesi despre cei doi de la ce granita o faceai?

      Ștergere
    7. Cu identificările în urma cărora ei au "simţit" paralela
      cu dragostea la scenă şi reprobabilul apărut o dată cu SufletdeCurvă. Identificare asta doare.
      La mine n-a fost graniţă ci punct ochit punct lovit...
      Argumentele în faţa nocivului şi curvelor în general nu stau. E o lege nescrisă.

      Ștergere
  4. Nu, tu esti Sfantul Duh.
    Sfantul Duh al...femeilor.

    Mergi cu iubirea din floare in floare, din sex in sex.

    Curat mistificare!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Of măi Lori...
      Ştii cum eşti tu?
      În urma ciufulirilor continue produse în urma contactului cu trăirile şi reprezentărilor mele?..de patru postări încoace?
      Precum echipa managerială de la Kaufland:
      O Explozie de Preţuri mici.
      :))))
      Îmbâcsite aş mai adăuga şi extrem de limitate.
      :)
      Ce-aş putea eu să-ţi fac atunci când tu în loc de "minune"
      vezi "mistificare" şi în loc de "sex" vezi şi "posesie" şi "reţinere" şi necunoaştere?
      Ceea ce nu vede bibiloiul tău este că eu "nu merg", eu simt!
      Simţirea nu este din sex în sex, este din respect în respect! Ingredientele aici sunt kirilice pt TINE:)

      Şi ar trebui să înlocuieşti exagerările tip "Sfântul Duh"
      cu "firesc" asta şi pentru că în procesul derulării firescului se desfăşoară o manifeastare a tot ceea ce este VIU într-o fiinţă care! ţi-e îţi scapă.
      Te-ai uitat la prea multe filme, la prea mulţi în gură şi ţi-e atât de dragă prejudecata încât ai transforma-o oricând într-o "POTENŢIALĂ IUBIRE".
      Dar nu o să-ţi iasă. De ce? Inima/Animusul are trăirile ei,ale Lui...sau temperatura ei de care, tu nu ai informaţiile sau trăirile necesare pantru a o sau a le apropia. Şi atunci! Arunci cu habarnisme doar doar o să-ţi fac pe plac să recunoasc...că: Trebuie să fiu la fel cu PROSTIMEA...şi cu rigidităţile cunoscute ori paracunoscute.

      Folosirea expresiilor gen:
      "Mergi cu iubirea din floare in floare, din sex in sex"
      arată micimea cunoscută la care NIMENI nu mai aderă, decât poate cei care au planuri măreţe şi vise cu totul şi cu totul anacronice.

      Rămâi în Lumea ta...şi nu o mai dezvrăji pe a mea, nu o mai condamna că NU AI HABAR.Eu nu lucrez cu IluzII juma ştii? NU ŞTII, Eu lucrez/CRED în cele complete!
      Simplu. Foarte simplu.

      Sunt pe lume tigăi dar şi oale minune. Dacă tu te-ai obişnuit să perpeleşti la foc mic vânatul nu mă împinge şi pe mine să fac aceleaşi GREŞELI doar pe premisa că sunt "corecte".
      Of..viaţă!Minunată. Măi măi..

      Ștergere
    2. Dap, eu raman cu ceea ce cred si stiu, tu, asijderea.

      Fiecare se perpeleste la focul ce si l-a intetit singur.

      Pana una-alta n-o sa ma faci sa-mi schimb parerea, dupa cum nici eu, pe a ta.

      Ștergere
  5. Mă eu nu perpelesc, eu creez acolo unde poate exista reacţie.
    Dar...

    RăspundețiȘtergere
  6. Stii ceva? Nu te-ai plictisit?
    Io, da.

    RăspundețiȘtergere
  7. N-am aflat deloc...scopul căutat al reticenţelor venite o dată cu
    răspunsurile de care am avut parte...în ultimele postări aşa că...
    e de la sine înţeles.. :)

    RăspundețiȘtergere
  8. e chestie strict de feromomi-legat de comentarii adica...ti-am spus ca sufar de limbricoza...
    pacat ca apar la Tutea.Un alt mare om ca traire ,pe care am avut ocazia sa-l cunosc in adolescenta,basarabean ca facuse puscarie politica povestea;,,Plecand cu sotia mea pictorita inspre Timisoara rog un vecin de compartiment sa-mi pazeasca bagajul cat mergem cu unele nevoi.Cand ma intorc lipsea tot.Drept urmare in urmatoarea calatorie spun Doamne,eu lipsesc,daca tu crezi ca trebuie sa lipseasca ceva e ok!"
    Dupa o ora de lipsa totul e intact.Lumea spirituala,sevaletul si caietul cu insemnari nu a starnit interes.

    RăspundețiȘtergere
  9. Anonim, nu confunda "furia" cu "îndâjirea"!
    Atunci când te loveşte un Sofist-stricat...alegi să-ţi menajezi, să-ţi păstrezi dacă vrei:Energia!
    O avalanşă de presupuneri şi aproximări vădit aşezate de a denigra îţi fură timpul în cazul cretinoidului versat, dar şi îţi ignoră argumentele proprii.
    Abilităţile destabilizării nu le au mulţi, ăsta vine şi cu o cantitate apreciabilă de frustrări...traduse într-o găleată aparte cu noroi.

    "normalul se rataceste nesimtindu-se in largul lui"?
    Asta nu e pe blog, ci în dreptul iubirii!
    :)))
    Zi bună să ai...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :)
      Înaintea presupunerilor meale ştii că sunt insinuările tale, ştii?
      Sau vrei să facem amândoi AICI agenda-personală-intruziv-complexă a subiectului "nostru"?
      :))
      Mişto viziune ai! Mai ai o alta?
      :))
      "Normalul palpabil"?????
      :)))
      Dragul meu. Nu ai ce să cauţi. La neimportanţi. Nasul meu mergee mai departe, decât asta.
      :)

      Ștergere

Căutati pe acest blog